Activiteiten mei 2024

Filmclub Utrecht brengt filmliefhebbers uit de Domstad e.o. bij elkaar. Maandelijks organiseren we activiteiten voor onze leden. Hierbij staat het bekijken van een film in een bioscoop in Utrecht centraal.

Iedere film wordt ingeleid of nabesproken door de organisator. Hieronder onze lopende activiteiten. Wil je mee? Meld je dan op tijd aan i.v.m. het kopen van de kaarten. Genoemde tijden zijn indicatief. Als er een wijziging plaatsvindt, stelt de organisator je hier per mail van op de hoogte.
Benieuwd naar de films die we al hebben bezocht? Je vindt hier een selectie.
Heb jij een suggestie voor een activiteit volgende maand? We horen het graag via deze pagina

Kingdom of the Planet of the Apes

Datum: zaterdag 18 mei

Locatie: Kinepolis City

Tijden: 19u borrel, 20u start film

Prijs filmkaartje: €12,50

Organisator: Rik

Kingdom of the Planet of the Apes speelt zich af in de toekomst, enkele generaties na het bewind van Caesar. In deze tijd zijn de apen de dominante soort en leven in harmonie samen, maar leiden de mensen een ondergedoken leven.

Boléro

Datum: dinsdag 21 mei

Locatie: Louis Hartlooper Complex

Tijden: 18u15 voorbespreking, 19u start film

Prijs filmkaartje: circa €13,- / Cineville €0,-

Organisator: Ellen

We volgen Maurice Ravel, die op dat moment als de belangrijkste (nog levende) componist van het land wordt gezien. Hij werkt aan een compositie voor Ida Rubinstein, een extravagante Russische choreografe. Iets zinderends moet het worden, erotisch en gewaagd. Maar terwijl de stad bruist, blijft het bij Ravel stil. Hij verliest zich in zelfkritiek, en in herinneringen aan eerdere mislukkingen. Overal om zich heen hoort hij inspiratie, maar hij krijgt niets op papier. Hoe dichter de deadline nadert, hoe groter zijn writer’s block wordt. Tot daar ineens een ritme is, en een opzwepende, sensuele melodie die de basis vormen voor wat zijn wereldberoemde meesterwerk is geworden: de Boléro.

Sneak Night / Sneak Preview

Datum: dinsdag 28 mei

Locatie: Meneer Potter & Pathé Rembrandt

Tijden: 19u30 borrel, 20u30 start film

Verzamelpunt: stadscafé Meneer Potter

Prijs filmkaartje: €9,50,- / Pathépas €0,-

Organisator: Niels & Rik

Bij de Sneak is het elke keer weer een verrassing welke film je gaat zien. Ze draaien zowel arthouse- als publieksfilms. Het enige dat we weten is dat het een film is die binnenkort in première gaat.

Hit Man

Datum: Donderdag 30 mei

Locatie: Kinepolis Jaarbeurs

Tijden: 19u15 voorbespreking, 20u start film

Prijs filmkaartje: circa €13,-

Organisator: Koen

Professor Gary Johnson doet zich voor als huurmoordenaar namens de politie van New Orleans. Gary is zéér begaafd in het schakelen tussen verschillende persoonlijkheden om voor iedereen de perfecte Hit Man te zijn. Hij komt in een lastige situatie terecht als hij gevoelens begint te ontwikkelen voor een van zijn potentiële klanten, de beeldschone Madison. Als Madison verliefd wordt op een van Gary's alter ego's - de mysterieuze en sexy Ron - zorgt hun affaire voor een opeenvolging van leugens, bedrog en escalerende belangen.