Activiteiten juli en augustus 2024

Filmclub Utrecht brengt filmliefhebbers uit de Domstad e.o. bij elkaar. Maandelijks organiseren we activiteiten voor onze leden. Hierbij staat het bekijken van een film in een bioscoop in Utrecht centraal.

Iedere film wordt ingeleid of nabesproken door de organisator. Hieronder onze lopende activiteiten. Wil je mee? Meld je dan op tijd aan i.v.m. het kopen van de kaarten. Genoemde tijden zijn indicatief. Als er een wijziging plaatsvindt, stelt de organisator je hier per mail van op de hoogte.
Benieuwd naar de films die we al hebben bezocht? Je vindt hier een selectie.
Heb jij een suggestie voor een activiteit volgende maand? We horen het graag via deze pagina

The Bikeriders

Datum: woensdag 10 juli

Locatie: Kinepolis Jaarbeurs

Tijden: 19u00 borrel en voorbespreking, 20u start film

Prijs filmkaartje: circa €14,- /  Sterrenticket €1,-

Organisator: Koen

Spannende film geïnspireerd op het gelijknamige fotoboek uit 1967 van Danny Lyon. Na een toevallige ontmoeting voelt Kathy zich aangetrokken tot Benny, lid van de Midwestern motorclub the Vandals. Als de club zich langzaam verplaatst in de onderwereld vol geweld, moet Benny kiezen tussen Kathy en zijn loyaliteit aan de club.

The Monk and the Gun

Datum: zondag 14 juli

Locatie: Springhaver

Tijden: 18u30 verzamelen bij de ingang, 18u45 start film, na afloop nabespreking in café

Prijs filmkaartje: circa €13,- / Cineville €0,-

Organisator: Rik

Deze satirische komedie speelt zich af in Bhutan en heeft diverse filmprijzen gewonnen. De modernisering is eindelijk gearriveerd in de vorm van internet en televisie, en de grootste verandering van allemaal: democratie. Op het platteland, waar religie populairder is dan politiek, ontdekt een toezichthouder dat een monnik een mysterieuze ceremonie plant voor de verkiezingsdag...

Inside Out 2

Datum: vrijdag 26 juli

Locatie: Kinepolis Utrecht City

Tijden: 19u15 verzamelen bij de ingang, 19u30 start film, na afloop nabespreking in café

Prijs filmkaartje: circa €13,- / Sterrenticket €1,-

Organisator: Bastiaan

De stemmen in het hoofd van Riley kennen haar binnenstebuiten, maar alles verandert als er een nieuwe emotie wordt geïntroduceerd: onzekerheid. Volgens de regisseur belooft deze emotie een hoop onrust in het hoofdkwartier. “Onzekerheid is misschien nieuw voor de bestuurders van het hoofdkwartier, maar het is niet het type dat op de achtergrond zal plaatsnemen.”

Special van de maand: Travelling Light

Datum: weekend 10 en 11 augustus

Locatie: Fort aan de Klop

Tijden: van 15u tot 15u

Prijs filmkaartje: diversen, zie uitleg hieronder

Organisator: Niels

Ga je mee op filmvakantie? Dit is namelijk een filmweekend op een camping! Het wordt georganiseerd door o.a. Opgedoekt, Kult Kino, Buitenbioscoop Utrecht en De Utrechtse Boekenbar. Welke films precies gedraaid worden blijft geheim, maar zeker is dat het een gevarieerd programma wordt.

Voor deze activiteit moet je zelf een kaartje kopen. Je kunt alleen zaterdag of zondag komen, maar ook het hele weekend. Klik hier voor meer informatie. Meld je bij ons aan als je komt, zodat we gezellig samen kunnen zitten.

Sneak Preview

Datum: dinsdag 27 augustus

Locatie: Meneer Potter & Pathé Rembrandt

Tijden: vanaf 19u30 borrel, 20u30 start film

Verzamelpunt: stadscafé Meneer Potter

Prijs filmkaartje: €9,50,- / Pathépas €0,-

Organisator: Niels & Rik

Bij de sneak preview vertonen ze een film die komende weken in première gaat. Welke het wordt is een verrassing! Ze draaien zowel arthouse- als Hollywoodfilms. Vooral een borrel bij het vlakbij gelegen stadscafé Meneer Potter.